EU Code Week 2024.
Europski tjedan programiranja održan je od 14. do 27. listopada 2024. godine, a u našoj školi obilježen je raznovrsnim aktivnostima koje su uključivale učenike od 1. do 8. razreda. EU Code Week inicijativa je čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost.

Cilj je Europskog tjedna programiranja integrirati programiranje, računalno razmišljanje i digitalnu pismenost te istodobno okupiti motivirane ljude u slavljenju kreativnosti i inovacija pomoću programiranja. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni.

Osnovna pismenost svake osobe u digitalnom dobu mora uključivati razumijevanje programiranja i razvoj ključnih kompetencija povezanih s računalnim razmišljanjem, kao što su rješavanje problema, suradnja i analitičke vještine.
Učenje programiranja može osnažiti učenike da postanu predvodnici u digitalno kompetentnom društvu, da bolje razumiju svijet koji ih okružuje te im pružiti bolje prilike da uspiju u osobnim i profesionalnim životima.
Naše su učiteljice: Elizabeta Pokupec, Marta Goričan, Terezija Šestak, Ivana Lovrić i Ivanka Tomić prijavile 12 različitih aktivnosti te ih dodale na svjetsku kartu programiranja. Učenici su programiranje učili kroz sljedeće aktivnosti: Raznolikost živih bića u brdovečkoj šumi, Microbit, A robot for a day, Chain of Peace for Ukraine, Logičko razmišljanje, Razredni sudoku, Ja skiciram AI crta, Cody Roby, Uz dešifriranje izrada programa u Scratchu, Ekološki Pixel Art, Golubica mira i My Home and School Route.


U sklopu nastavnih sadržaja prirode u šestom razredu učenici su pomoću jednostavnih kodova otkrivali vrste živih bića njihovog zavičaja. U blizini se nalazi šuma koju su posjetili, popisali vrste te ih prikazali kodovima. Aktivnost je sastavni dio Godišnjeg izvedbenog kurikuluma kroz nastavnu temu “Sklad žive i nežive prirode”.

Učenici su podijeljeni u skupine. Jedni drugima zadaju zadatak u kojem treba pratiti kod napravljen od 8-10 strelica. Učenici prate strelice i pomiču znak mira na karti na kojem su označene europske države. Kad stignu do cilja, na engleskom izrađuju profil države do koje su došli i zadaju novi kod sljedećoj skupini. Tako se stvara lanac mira.

Učenici koji sudjeluju u eTwinning projektu “Moj život, moj svijet” popratili su aktivnosti Tjedna kodiranja zajedničkim radovima. Aktivnosti kodiranja vezane su uz teme Ja, Moj dom i Moja škola.
Učenici su uživali u učenju osnovnih koncepata kodiranja zabavljajući se s raznim aktivnostima kodiranja.
Ivanka Tomić, prof. hrvatskoga jezika