Povijest umjetne inteligencije

Teorija računanja, razvijena od strane Alana Turinga, smatra se pretečom umjetne inteligencije. Prema istoj, stroj koristeći jedinice i nule može simulirati sve oblike matematičkih jednadžbi. Uz teoriju računanja i saznanja iz područja neurobiologije, 8 teorije informacije i kibernetike, otvorila se mogućnost stvaranja elektroničkoga mozga.

Polje umjetne inteligencije razvilo se u radionici fakulteta u SAD-u 1956. godine. John McCarty je umjetnoj inteligenciji dodijelio taj naziv kako bi se ista počela razlikovati od same kibernetike. Uz Johna McCartyja u stvaranju umjetne inteligencije sudjelovali su i Allen Newell, Herbert Simon, Marvin Minsky te Arthur Samuel. Oni su, uz pomoć svojih učenika, započeli razvijati programe.

Prva mogućnost za koju su osposobili računalo jest bila igra Dame, u kojoj je računalo veoma brzo postalo bolje i sposobnije od čovjeka. Uz to, osposobili su računala za rješavanje algebarskih problema, dokazivanje logičkih teorema i razumijevanje engleskoga jezika. Sredinom šezdesetih godina, ministarstvo obrane SAD-a financiralo je sva istraživanja na području umjetne inteligencije.

Jedan od osnivača umjetne inteligencije, Herbert Simon, izjavio je kako će strojevi u roku dvadeset godina biti sposobni činiti sve što čini čovjek. Krajem dvadesetoga stoljeća, umjetna se inteligencija počela upotrebljavati u logistici, medicini, statistici, ekonomiji te matematici, ostvarujući Simonova predviđanja.

Računalo IBM tvrtke usavršeno za igranje šaha, Deep blue, prvo je računalo koje je pobijedilo svjetskoga prvaka u šahu, Garryja Kasparova, 11. svibnja 1997.