Safer Internet Day 2022

U proteklih godinu dana svi smo zajednički, primorani pandemijom, napravili veliki digitalni skok. Digitalna sredstva komunikacije pokazala su se izuzetno važnima kako bismo nastavili funkcionirati suočeni s globalnom zdravstvenom krizom. Međutim, veća upotreba Interneta znači i veću izloženost mrežnim rizicima, posebno za najmlađe među nama. Zabrinutost u svezi s cyber kriminalom, privatnošću, dezinformacijama i lažnim vijestima, govorom mržnje, cyberbullyingom, izloženošću štetnom sadržaju i grabežljivim ponašanjem porasla je od pojave koronavirusne krize. Kao korisnici Interneta, svi smo suočeni s istom dilemom: kako maksimalno iskoristiti mogućnosti koje nam donosi digitalno okruženje, istodobno ublažavajući bilo koju potencijalnu negativnu nuspojavu koju bi to moglo rezultirati? Odgovor na to pitanje dali smo radom na aktivnostima u ovom projektu kojim i ove godine želimo podići svijest o sigurnom korištenju Interneta.

Ciljevi projekta bili su: pronalaziti i vrednovati informacije, prepoznati i razlikovati dezinformacije i lažne vijesti, prepoznati i razlikovati lažne fotografije i videozapise od pravih, prepoznati i razlikovati opasnosti na internetu, zaštititi svoje i tuđe osobne podatke na Internetu, prepoznati vrste elektroničkog nasilja, opisati i poduzimati mjere sprječavanja elektroničkog nasilja, nabrojati i primijeniti pravila lijepog ponašanja na internetu (netiquette) te surađivati u online okruženju. U projektu su sudjelovali učenici 5. i 7. razreda. Projekt smo započeli tako da su učenici najprije saznali kako ostavljaju digitalne tragove na internetu.

Učenici su zatim podijelili u timove kako bi odabrali koje će aktivnosti raditi prema svojim interesima. Prvi tim radio je logo projekta te su sastavili pitanja za zajednički Kahoot kviz koji je igran na Danu sigurnijeg interneta. Svi su učenici u razredu sudjelovali u kvizu, a tim je pripremio pohvalnice za najbolje. Drugi tim izrađivao je ID kartice te FakeBook i učitao na Twinspace. Treći tim učenika izrađivao je oblak riječi s temama lažnih vijesti, lažnih fotografija i dezinformacija. Četvrti tim istraživao je materijale o lažnim vijestima, fotografijama, videozapisima i dezinformacijama. Peti tim napravio je video o aktivnostima u projektu.

https://youtu.be/vK4Qga1OB-U

Ivanka Tomić, prof. hrvatskoga jezika