Step By Step Environmental Literacy

Klimatske promjene predstavljaju jedan od najvećih izazova današnjice, najviše zabrinjavaju zbog brzine kojom se odvijaju, prema nekim procjenama i deset puta brže no što je to bio slučaj unatrag posljednjih 65 milijuna godina. Posljedice klimatskih promjena osjećaju se u svim dijelovima svijeta. Aktualne promjene koje utječu na klimu našeg planeta preobražavaju svijet. Osamnaest dosad najtoplijih godina zabilježeno je u posljednja dva desetljeća. Projektom “Adım Adım Çevre Okuryazarlığı (Step By Step Environmental Literacy)” željelo se kod učenika podići svijest o klimatskim promjenama, svjesnim potrošačima, pravilnoj uporabi resursa, zagađenju okoliša, emisiji ugljika i održivom razvoju. Željelo se i kod učenika podići svijest o što većem recikliranju odbačenih proizvoda.

Cilj je projekta bio stjecanje ekološke pismenosti kod učenika te podizanje svijesti učenika o klimatskim promjenama, savjesnim potrošačima, pravilnoj upotrebi resursa, zagađenju okoliša, emisiji ugljika i održivom razvoju kako ne bi prekriženih ruku čekali kolektivnu promjenu svijesti, već djelovali odmah izbacujući plastiku iz uporabe, reciklirajući, razumno kupujući hranu. Na početku projekta dogovoreno je da će svaki projektni partner uključiti šest učenika u projekt. Moji su učenici projektne aktivnosti radili u dvije grupe. Prva je grupa istraživala ekološko stanje Zemlje te koje svakodnevne navike mogu promijeniti kako bi pridonijeli očuvanju okoliša. Druga je grupa istraživala što se sve može reciklirati i na koji način te su zasadili stablo u školskom dvorištu. 

Projekt je potaknuo učenike da istražuju temu ekologije jer je čovjekov odnos prema okolišu doveo je do niza globalnih, regionalnih i lokalnih ekoloških problema, a dugoročne posljedice zahtijevaju odgovoran odnos prema okolišu. Učenici su dobili temelje o ekološkoj pismenosti, recikliranju, razvrstavanju otpada, uštedi energije te o klimatskim promjenama.